Początkowa stacja Kolei Szprotawskiej - Grünberg Hatzfeldstrasse, Sprottauer Bahnhof, po wojnie Zielona Góra Północ, Zielona Góra Przedmieście - rozciągała się po płn. stronie Hatzfeldstrasse (ob.ul.Dworcowa), między dworcem kolei państwowych (ob. dworzec PKP Zielona Góra), a ul.Batorego, na odcinku ponad 500 m. Główna - towarowa - część stacji (Güterbahnhof der Sprottau-Grünberger Bahn) znajdowała się między budynkiem d.Królewskiego Urzędu Celnego (ob.budynek firmy "Polski Tytoń" przy ul.Dworcowej 6) a ul.Batorego. Tam też znajdowało się dwutorowe połączenie z linią kolei państwowych (ob. linia nr 273 Wrocław-Szczecin).
Budynek przy ul.Dworcowej 6 (d. Urząd Celny) wg niektórych koncepcji mógł być głównych budynkiem dworcowym stacji (Sprottauer Bahnhof). Od wschodniego końca części towarowej stacji w kierunku dworca kolei państwowych biegł ok.200-metrowy pojedynczy tor, kończący się tuż przy obecnym budynku dworca PKP. U jego zakończenia stał mały budynek mieszczący prawdopodobnie kasę i poczekalnię - i to on prawdopodobnie był 'Dworcem' Szprotawskim (Sprottauer Bahnhof; w tym miejscu jest on zaznaczony na planie miasta wyd.Pharus-Verlag z 1934r.).
Od zachodniego krańca stacji (tuż przed ul.Batorego) w kierunku zachodnim biegł pojedynczy główny tor kolei szprotawskiej.
Więcej szczegółów dotyczących stacji Grünberg Hatzfeldstrasse/Sprottauer Bahnhof/Zielona Góra Północ/Zielona Góra Przedmieście podanych jest na stronie
.